http://sockutmaning.blogspot.se/

lördag 8 oktober 2011

hittat till min symaskin nu!

ja nån ggr måste man ju hitta dit.. Ohhh vad jag har längtat.. Går förbi den var dag o klappar på sybordet för att sedan sätta mig liten stund o kolla FB o mail ja o lite annat nyttigt...

Men jag har fått en beställning på ett barntäcke till julklapp ( barnet är beräknat nu till mitten av okt) men de vet ännu ej om det blir en tjej eller kille..
Så hur förbereder man sig då??

Jo DURACELLEN vaknar till igen!! hahha
Så just nu har jag sytt klart alla block med ramar i tjejfärger runt ( martina har valt tygerna så vissa ,.. jaja hon är bara 9 år så..) och nu går jag på killtäcket...
När barnet är fött börjar jag med applikationerna på rätt överdel, det andra kan jag sy i vår. Eller Martina kan få sy det för hon ÄLSKAR att sy applikatoioner... Inte alls mammas tös!!
Bilder kommer senare i alla fall.
Sedan är ju det här med prissättning.. Jag har räknat ut ett pris / 2" på full bredd o sitter här med papper o penna o skriver efterhand vad som går åt.. ( ja applikationerna kan ju bli lite värre o räkna på)
Men jag tror jag har tyger hemma så det räcker nu..
Men vad syr jag för mönster då?

Mönstret heter Svenska barnvisor och finns här http://www.bearpatch.se/images/VIS0701.jpg

1 kommentar:

  1. Roligt att läsa att du kommit igång igen och syr.Så är det bara ibland att man inte har lust eller ork.Maskinen din har ändå fått en klapp!!kramis

    SvaraRadera