http://sockutmaning.blogspot.se/

fredag 13 april 2012

2012 januari-april

 Martina kom uppsmygandes för trappan o sa BUUUUUUU. detta är ett av projekten de hålt på med i skolan ( tema kroppen)
 Bakduk nr 1 Batiktyger jag fick på  min födelsedag
 Bakduk nr 2 sydd av enbart scrapsbitar ( restbitar) och en kökshandduk som baksida
 Hjälpstickan: fick detta röda fina lovikagarn från hjälpstickan.se för jag anmält mig dit som stickerska. så eftersom våra vänner ej kunde komma ner under påsk så stickade jag istället . för utanför fönsterna var det riktigt busväder!!
 Bakduk nr 3 även den av batiktygerna
 Tiger hoppade upp i knät sedan upp på bordet, Mmmmm nått luktar gott!! ( brydde sig ej om alla nålarna)
 Men på det hållet är det som det luktar.. Jag trodde det var fönstret han skulle till för det stod öppet. Nä han kände doften av min keso o skinka som jag nyss ätit..
 Jaha så har töserna hittat alla bandagen!! Nä hon är inte skadad på riktigt.. bara sjuk o hemma från skolan.
 Pytt i panna nr 2 Detta är 1 enda garn. så kul när de byter färg o har sig.
 BOM som jag syr på i år.
 blått täcke jag sydde klart nu när jag var hemma sjukskriven efter magoperationen.
 påskduk
 Nesessär mönster från FQ

 pytt i panna nr 1 testade nytt mönster. också bara en tråd. men blev liten. till ett barn eller dockorna.
 sjal till mig..
 Lovika sockar.
 påskduk som jag o töserna började på 2004..
 hjälpstickan  lovika vantar
 örngott till mamma
tröja som passade på en trött martina.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar