http://sockutmaning.blogspot.se/

torsdag 10 januari 2013

Liten stickutmaning eller hur man nu ska se det !

Åkte till stan för att handla mat på ICA. Äldsta dotter fyller år på lördag så jag o min mamma fyller kyl o frys som present :)
Sedan blev det lite hårklippning inför min praktik som börjar på måndag... så skönt o bli korthårig igen!!!!
Hade 45 min över innan jag skulle till nästa ställe ( hämta ut kort för praktikerna)
Tänkte att det var så jädrans kallt ute så jag går förbi stickbutiken ( Umbra) för jag kan ju värma mig i alla fall. Då såg jag Sandra sittandes o pillar med en stickning..

Garnet har jag tittat på innan men tvekat.... o mönstret hon höll på med har jag stickat innan..
En sjal som heter Pytt i panna... Så när jag skulle ta bussen hem så hade jag nya strumpstickor ( 4-kantiga i trä) + garnnystan. Vi stickar med samma grovlek o samma färger.. men eftersom det är melerat o färgerna kommer olika i nystanen så kommer de bli olika.. så nu sitter jag o håller på med spetsarna. Bortåt en 30 uddar ska det bli.



I går fick jag se svaret på mitt prov som jag hade innan jul. visste att jag klarat och ej behövde göra om det.
Men att jag fick VG i betyg.. ( högsta)  Och då kände jag att jag skulle belöna mig med något.. inte en god middag eller sötsaker....

Jomen det blev sötsaker....
Ett nystan Fabel i lila kulörer och strumpstickor ( 4-kantiga trä) Ja inte går man upp i vikt av det i alla fall..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar