http://sockutmaning.blogspot.se/

onsdag 9 april 2014

Sockutmaning.

Så har jag tagit mig mod till att vara med i en utmaning.
Som jag sa till min man precis.. detta kommer bara kosta mig tid helst inga pengar.
 Utmaningen går ut på att använda sina garner och restnystan och sticka sig 8 par sockar fram till 1 sept-14.
Passar mig kanoners då jag fryser som katten om fötterna.. ( sover ju med raggsockar stickade i Eskimå lovikaliknande)



Så par 1:
Regnbågsfärgad Kauni ( ullgarn) detta blev över från min helt underbara sjal.
Så hittade jag ett ljusgrått ullgarn. Nystade ihop dem och satte fart.
Mönster.. Jo jag kan ju ej sluta prata mig färdig på AnetteL underbara beskrivning när man börjar i tån och stickar. Här passar rester kanoners. och man kan verkligen sticka figurenligt efter beställarens fot.
Självklart delar jag med mig av detta mönster ( klicka på hennes namn så öppnas nytt fönster).

De här får nog döpas till lika men ändå olika.  

Jag söker nu efter nya mönster att bita tag i . från tårna är jag mest intresserad av. sedan nån lätt fin häl ( tycker ej om de man gör på andra hållet då jag tycker de blir så hård kant i kanten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar