http://sockutmaning.blogspot.se/

tisdag 16 september 2014

Stockholm och Tjejmilen 2014

Då är det dax igen. Som man har längtat. ( upptäckte att jag ej tagit några bilder alls vid våra små mysiga samnkomster / middagarna)
Dagen innan avfärd så går jag igenom mina kläder..
Oj här är skärpet som jag använde innan min operation i januari-12.
 Tydligen har jag gått ner en massa.. HAHA jo 40 kg ska väll synas att de är borta..

Så är vi i Stockholm. 
Har  hämtat ut väskan och nummerlapp.
Lite slapp på sängen innan kvällens utflykt börjar.

Fick sms hemifrån där ena dottern undrade hur rummet
såg ut som jag och Åsa skulle dela på.

Där ute kan man ana poolen som tillhör hotellet.
I år skippade jag gå dit
.

Förlåt Stina men detta är helgens enda kort på dig.
( var på g o fotta dig i tåget innan vi var framme) Men kan åter igen inte låta bli..
DET BLEV SKITSNYGGT!!
Kvällen bjöd på mycket skratt och supergod middag till bildtext























LÖRDAG. Tävlingsdagen.

Jodå jag är vaken. efter en god natts sömn. 


Åhh vilken frukost sedan då.. Men skam den som ger sig. Jädrar i min lilla låda vad jag mådde dåligt. Fick till slut när hjärtat lugnat sig lite ställa mig med huvudet i duschen, sedan gick vi mot Gärdet. så lugnade sig kroppen. Annars hade jag somnat o ej vetet när jag vaknat.
Här innan alla hade kommit men en vacker utsikt.
Ute på Gärdet  var det varmt  som bara den. 


Då har man precis kommit i mål.
87 minuter / (1,27)


Så då har starten gått
Jag får vänta ca 1 timme innan min tur

Och även Åsa har tagit sig runt första loppet för henne
1 tim o 40 min.

Två glada galenpannor som tagit sig i mål på bra tider
 och börjar nu tänka på nästa år
vilar benen och fötterna
efter loppet med värmande salvor
och raggsockar
hittade snygga skor på rean.

Behövs nog ingen närmare förklaring av följande bilder

Sy-rummet vart annars!!


Så kloka de var på den tiden..




Åsa och jag tog färjan från Djurgården och in mot Gamla stan. 

Stockholm i mitt hjärta.... Trallallla









Tapper brud som klart sitt första lopp! Här förevigar hon sin medalj till vännerna på FB :)

Sista fikat innan vi lämnar huvudstaden!
Margo lite trött i ögat.

Tack åsa för denna helg detta måste vi göra om!! Jo vi har ju redan bokat in helgen nästa år!!








1 kommentar: