http://sockutmaning.blogspot.se/

onsdag 3 december 2014


 tisdag kväll satt jag och stickade. Bad barnen ta fram nytt nystan efterhand som de tog slut. Jag bestämde mig tidigt för att jag inte skulle hålla mig till något specifikt färg mönster utan jag tar ett nystan ur lådan sedan sticka tills det tar slut. så färgerna byts även mitt i raden. Så till på köpet så är jag med på en sida på FB där man lägger undan 10 kr / avslutat nystan antingen sparar man de pengarna till nya nystan eller som jag gör.. lägger pengarna i en ihop limmad burk så man ej kan nalla pengarna.. utan ska ha dem till tjejmilen i september 2015.

Sonen rensade sin garderob för andra ggr på nån månad och så dök jag ner i kassarna innan de går vidare till min kompis och hennes barn. Hittade då denna underbara tröja som jag kom på att jag ska använda som mått för min stickning.
BusMolly  ville kela med susanne o martina så hon lämnade mig i soffan och gick och satte sig i deras knä rätt över hörlurssladden, så martina fick sitta lite konstigt innan de kunde fortsätta med sin ipad.


Nu ska stickfingrarna få vila lite då jag ska sy mig ett par finbyxor.

1 kommentar:

  1. Va härligt att dyka ner o ta ett nystan, vilken färg som helst..o sen blir det bra!! Och jisses va bra det blev, fina färger..Kul med sen en tia..i burken, det kan man ju göra mycket av sen då burken är full...Jag har precis börjat på min KAL.. har bara hals"mudden" klar..men jag tycker det är svårt att veta om allt passar sen..Ha de bra!

    SvaraRadera