http://sockutmaning.blogspot.se/

onsdag 30 maj 2012

Kom på att det var ju ganska längesedan jag skrev här så jag satte mig o börja rensa mobilen på bilder.

Började en dag o rensa i min ufolåda. hittade de här 3 påbörjade kuddfodralen. Så nu är de klara o kan användas till jul.. ( var nog värmerekord just den dagen jag sydde dem.)


Det var svalt en eftermiddag så jag drog på  mig mina mjukisar.. Men herrejisses.. vad har innehållet tagit vägen. jag kunde ej knyta dessa för 5 månader sedan. Jo bara 25 kg som är borta  så nu får jag både knyta o dra upp dem hela tiden :-)


Åter ett ufo som flyttat från lådan o blivit klart. Pärmomslag för mönster. Linnéa Artline.


Detta är vad jag klarar nu när min rygg värker.. ska bli en Pippi tröjja till Martina.


Ja så var det ju morsdag i söndags.. Detta fick jag av min 20 åriga son. gulli ( örngott)


Sjal som är stickad i ett garn. ligger på tork här.




 I dag är det den 30/5 och det är Anja´s 11 års dag.  Hon äter massa go tårta med bla våran dotter Pernilla ( 11 år lucia-11) Men tyvärr får ej syskon eller föräldrar vara med på hennes fest. Hoppas alla  andra änglavänner grattar henne ordentligt idag!


mina syrener blommar som bara den.. i år har de fått fnatt hahha


Jag sydde mig den blå väskan o då sa min mamma. Men så fin en sådan vill jag ha.  några dagar senare var den klar o hon blev så glad. Men nu har jag fått tillsägning av henne!  Gör inga fler om jag så gärna ber om det.. Jag har ca 10 st hemma ju som du har sytt :-)


Ja sockor blir det med på rullande band :-)  motagarens älsklingsfärger  på ett visst lag...  :-)


Sara min stora tös kom hem en dag och hade då med sig den här underbara buketten den satte hon på lillasysters grav. ( sara är florist)


Så till slut så är min sjal här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar