http://sockutmaning.blogspot.se/

tisdag 18 november 2014

Fortsätter fundera kring Knit-along tröja

Tankarna återvänder ju hela tiden till kommande tröja. Nyss plockade jag lite ii köket och plötsligt ligger det en stickbok på bänken med en massa mönster i. "stickbiblen".
Satte mig ner på stolen och började bläddra då den är för tung ännu för mig att stå upp med i famnen.
  så lyckligtvis hade jag dessutom mobilen i tröjfickan..


Är ju mönster som inte spelar roll vilket håll man stickar ifrån vad jag tycker i alla fall. en tanke kan vara att ha mosstickningen på bålen och slätstickning nedanför.
Kan göra likt med hålstickningen eller hela koftan i hålstickning. MEn då är jag inne och tänker på muskatgarnet ( lila) eller det handfärgade.

Min mamma kommer i dag och hon får hjälpa mig vara lite smaktycke, hon stickar själv dock mindre och mindre då händerna ej vill riktigt längre..  eller var det en kofta till henne ( hon älskar ju handfärgade).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar