http://sockutmaning.blogspot.se/

tisdag 25 november 2014

Knit-Along del 2

Ja då börjar vi med det roliga.. eller jag den där delen jag har svårt för att göra innan en ny stickning påbörjas...
PROVLAPPEN.

Men så läste jag instruktionen och använde penna under tiden för anteckningar.. GÖr man provlappen snygg från början kan man ju använda den.. Så det jag ej tänkt göra innan gör jag nu.. en ficka till min kofta..
Kanon ide ju... då kommer ju ALLT till användning och inte behöver man repa upp biten sedan heller..


MEN så var det ju det där med vilket garn ska jag använda..
 eftersom jag ännu är sjukskrivenn och lyfta ännu är lite jobbigt så hinner jag väll testa mig fram..
Så just nu har jag maskat av en i lila + brun kant stickad i Muskat garnet. använt stickor 4


Önskar alla en fin dag. så här såg det nyss ut när jag släppte ut hundarna på första kissningen... Cita den stora mörka la sig ner o rullade i det lite knastriga gräset . Den hunden älskar snö så nu inväntar ci det så hon kan få bli lite mera lycklig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar